Bitcoin je pre všetkých. Generácia Z je bezpochyby najtechnickejšou generáciou. Vyrastajú s technológiami od prvého dňa života, majú vrodenú znalosť digitálnych platforiem a ľahko sa pohybujú v online svete. Vďaka tomu, že táto generácia pozná technológie, prirodzene inklinuje k inováciám, ako je Bitcoin, často nazývaný „internet peňazí“. Tradičné marketingové stratégie, ako sú tlačové reklamy, billboardy a televízne reklamy, však u tohto publika stroskotávajú, tak ako ich osloviť?
Pochopenie generačných rozdielov
Skôr ako sa začneme zaoberať účinnými marketingovými stratégiami pre generáciu Z, porovnajme ju s predchádzajúcimi generáciami.
Ak ešte nemáš účet na kryptomenovej burze, využi nasledujúci link:
Gen-Z:
- Narodili sa so smartfónom v ruke
- Silná afinita k technológiám, nikdy nežili vo svete bez internetu
- Pri získavaní správ a zábavy sa vo veľkej miere spoliehajú na aplikácie sociálnych médií, ako je Tik-Tok
- Cenia si osobné kontakty a autenticitu
Generácia Y (mileniáli):
- Pôvodní digitálni domorodci (aj keď trochu pomalší vo využívaní technológií)
- Prijímajú technológie ako nevyhnutnú súčasť každodenného života
- Zbehlí v používaní sociálnych médií, ale nie sú na nich tak závislí ako generácia Z
- Hľadajú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom a uprednostňujú zážitky
Generácia X:
- Prepojenie medzi generáciou Baby Boomers a mileniálmi
- Zažili prechod z analógových na digitálne technológie
- Spoliehajú sa na tradičné médiá, pokiaľ ide o správy a zábavu
- Uprednostňujú stabilitu a istotu
Bitcoin a jeho autenticita
Autenticita je kľúčová: Generácia Z dokáže rozpoznať klamstvo a neautenticitu na míle ďaleko. Marketing by preto mal byť úprimný, transparentný a zrozumiteľný. Vyhýbajúci sa falošným a prázdnym sľubom; poskytovaním skutočných informácií.
Personalizácia a angažovanosť: Títo ľudia túžia po personalizácii a zážitkoch šitých na mieru. Generácia Z chce byť videná a vypočutá, preto je potrebné venovať pozornosť pochopeniu jej potrieb (a následným ponúknutím riešenia)
Ak ešte nemáš účet na kryptomenovej burze, využi nasledujúci link:
Vzdelávací obsah: Generácia Z sa rada zdokonaľuje a učí. Marketing by mal ponúkať hodnotu tým, že ich bude vzdelávať alebo baviť. Poskytnúť im cenné tipy a postrehy. Vytvorením stráviteľného vzdelávacieho obsahu, ako sú bezplatné e-knihy, videá, meme alebo e-mailový kurz s krátkymi, použiteľnými lekciami. Príkladom tekéhoto obsahu je napríklad Môj prvý Bitcoin.
Transparentnosť buduje dôveru: Transparentnosť je pri práci s touto generáciou (alebo vlastne s akoukoľvek generáciou) kľúčová. Chcú presne vedieť, do čoho idú, ako daný produkt funguje a čo môžu očakávať. Čím úprimnejší budete, tým je pravdepodobnejšie, že si získate ich dôveru. Bitcoin poskytuje dostatok príležitostí.
Meme: Ak chcete upútať ich pozornosť, nezabudnite vo svojom marketingu hovoriť ich jazykom. Čím viac to vyzerá ako obsah vytvorený používateľom a nie ako reklama, tým lepší má dosah. Pre príklad nižšie uvedený tweet bitcoinovej spoločnosti Relai priniesol 370 tisíc bezplatných zobrazení.
Marketingové kanály
Využitie krátkeho videoobsahu: Generácia Z uprednostňuje rýchly a pútavý obsah. Krátke videá na platformách ako TikTok, Instagram Reels a YouTube Shorts dokážu účinne upútať ich pozornosť. Podľa správy spoločnosti HubSpot trávi generácia Z na platformách, ako sú YouTube, TikTok alebo Instagram, viac ako štyri hodiny denne. Na týchto platformách má Bitcoin dostatočné zastúpenie.
Efektívna komunikácia s generáciou Z si vyžaduje strategický prístup k výberu platformy. V závislosti od veľkosti tímu a rozpočtu si vyberte jednu, dve alebo všetky z týchto platforiem: Instagram, Twitter, TikTok, Snapchat, Podcasty a YouTube. Tieto platformy umožňujú autentické a pútavé rozprávanie príbehov, ktoré oslovuje generáciu Z, ktorá preferuje kusý, zdieľateľný obsah.
Ak ešte nemáš účet na kryptomenovej burze, využi nasledujúci link:
Marketing prostredníctvom influencerov tiež funguje. Gen-Z majú tendenciu dôverovať a vážiť si názory svojich obľúbených „online osobností“, takže ich získanie, aby hovorili o vašom produkte, bude mať za následok zvýšenie povedomia o značke a dôveryhodnosti vašej značky. Spolupráca s mikroinfluencermi so solídnymi sledovateľmi z Gen-Z je obzvlášť efektívna a nákladovo výhodná.
Na úrovni produktu platia rovnaké zásady – spolu s fantastickými službami povedie poskytovanie pridanej hodnoty (hry, lekcie, novinky atď.) k hlbšiemu zapojeniu, pretože Gen-Z oceňuje interaktívne a pohlcujúce zážitky, čo vedie k dlhodobej lojalite a rastu.
Ak sa zamyslíme, marketing pre Gen-Z sa až tak veľmi nelíši od ostatných generácií – venujte im čas, aby ste ich pochopili, nespamujte ich predajnými správami pri každej interakcii a namiesto toho im ponúknite hodnotu: buďte úprimní, kompetentní a zábavní. Vyniknite osobnosťou. Čím viac sa dokážete baviť pri svojom marketingu, tým je pravdepodobnejšie, že vašu značku prijmú.
Ďalšie zaujímavé čítanie: Týždenný kalendár investora (17. 6. – 23. 6. 2024)
Chceš vedieť o kryptomenách viac do hĺbky?
Ak ťa zaujímajú kryptomeny a rád by si sa stal traderom alebo jednoducho len nakúpil nejaké mince v tomto bull markete, tak sa pridaj do VIP skupiny Trader 2.0.
Ako funguje také VIP členstvo a čo sa v ňom dozvieš? Pozri si TOTO VIDEO.
Vďaka nášmu magazínu máš dokonca zľavu -10% na všetky VIP členstvá. Stačí zadať v nákupnom košíku ,,IVV10″ a zľava sa ti sama aplikuje.