Blockchain sa presadzuje aj v oblastiach, o ktorých by sme to možno nepredpokladali. OTB, medzinárodná skupina v módnom luxusnom priemysle, ktorá vlastní značky ako Jil Sander, Maison Margiela a Marni, oznámila začiatkom júna, že od kolekcií jeseň/zima 2024/2025 bude poskytovať digitálne certifikáty pravosti na báze blockchainu pre všetky výrobky týchto značiek.
Blockchain na Etherovej sieti
Certifikáty využívajú technológiu blockchain a čip NFC (near-field communication) zabudovaný v každom odeve alebo doplnku. To umožňuje zákazníkom overiť pravosť výrobku naskenovaním čipu smartfónom, čím získajú prístup k tokenizovanému certifikátu, ktorý je uložený ako NFT v sieti blockchain.
„Ide o dôležitý pokrok v inovačnom procese OTB, pretože nám umožňuje zaručiť väčšiu transparentnosť, nové spôsoby interakcie a čoraz kvalitnejší zážitok pre zákazníkov našich luxusných značiek,“ uviedol vo vyhlásení Stefano Rosso, generálny riaditeľ spoločnosti Marni a člen predstavenstva konzorcia Aura Blockchain.
Skupina OTB, člen konzorcia Aura, už od začiatku roka 2022 zaregistrovala približne 1,2 milióna produktov s čipmi NFC v blockchainovej sieti kompatibilnej s technológiou Ethereum. Vďaka tomu, že tento proces je teraz štandardizovaný pre všetky luxusné značky, OTB očakáva, že ročne zaregistruje až viac ako 1,5 milióna produktov.
Digitálny produktový pas na obzore
„Plnohodnotné zavedenie technológie blockchain a jej integrácia do našich výrobných procesov znamená, že budeme schopní pohotovo reagovať na všetky výzvy a príležitosti, ktoré prinesie budúca legislatíva,“ povedal Rosso.
Ak ešte nemáš registráciu na kryptomenovej burze, využi jeden z nasledujúcich linkov:
Pravosť zaručená
Konzorcium Aura zahŕňa viac ako 40 popredných luxusných značiek z rôznych odvetví vrátane gigantov ako Louis Vuitton, Prada, Mercedes Benz a Tiffany & Co. Konzorcium oznámilo v máji, že v jeho súkromnom reťazci bolo doteraz zaregistrovaných viac ako 40 miliónov výrobkov. Platforma Aura umožňuje značkám nielen funkciu digitálnej autentifikácie, ale dáva aj možnosť priamej komunikácie značiek so zákazníkmi a prenos vlastníctva predmetov v reťazci.
Veľká časť pozornosti platformy sa v súčasnosti zameriava na prípravu týchto spoločností na rok 2026 (alebo možno 2027), keď sa očakáva nadobudnutie účinnosti nových nariadení Európskej únie o digitálnych produktových pasoch (DPP). Tie, ako súčasť balíka nariadení EÚ určených na podporu udržateľnosti výroby, budú čoskoro vyžadovať, aby luxusné značky (okrem mnohých ďalších typov európskych spoločností) ponúkali zákazníkom podrobné informácie o pôvode a zložení svojich výrobkov.
Hoci sa v pravidlách nehovorí nič o blockchaine, spoločnosť Aura využíva príležitosť na vytvorenie štandardnej formy DPP pre luxusné značky, ktorá bude využívať technológie na reťazci. „Ak vytvoríte digitálny produktový pas, ktorý sa bude zaoberať len [minimom] nariadenia EÚ, nezískate angažovanosť zákazníkov, ktorú hľadáte,“ povedal Carrere, výkonny riaditeľ Aura. „Zákazník hľadá pridanú skúsenosť.“
Ďalšie zaujímavé čítanie: Binance – Recenzia burzy
Chceš vedieť o kryptomenách viac do hĺbky?
Ak ťa zaujímajú kryptomeny a rád by si sa stal traderom alebo jednoducho len nakúpil nejaké mince v tomto bull markete, tak sa pridaj do VIP skupiny Trader 2.0.
Ako funguje také VIP členstvo a čo sa v ňom dozvieš? Pozri si TOTO VIDEO.
Vďaka nášmu magazínu máš dokonca zľavu -10% na všetky VIP členstvá. Stačí zadať v nákupnom košíku ,,IVV10″ a zľava sa ti sama aplikuje.