Elektromobilita je čoraz populárnejšia. Aj keď v súčasnosti sa objavujú pochybnosti o tomto trende, ktorý sa mierne spomalil. Z toho dôvodu sú kroky tradičnej automobilky prorocké. Spočívajú vo flexibilite. Honda Motor Company sa v roku 2024 zameriava na posilnenie svojej stratégie elektromobilov (EV) v Severnej Amerike. Japonská spoločnosť oznámila investíciu 11 miliárd dolárov do kanadského centra pre elektromobily, ktoré označuje za „komplexný hodnotový reťazec pre EV“. Tento krok prichádza v čase, keď iní veľkí automobiloví výrobcovia, ako GM a Ford, ustupujú od svojich plánov v oblasti elektromobilov kvôli vysokým nákladom a nízkemu záujmu zákazníkov.
Flexibilný prístup Hondy
Bob Nelson, výkonný viceprezident American Honda Motor Co., zdôraznil, že investícia 700 miliónov dolárov do súvisiacich operácií v Ohiu poskytuje spoločnosti flexibilitu prispôsobiť výrobu trhovým podmienkam. Elektromobilita sa tak stáva podstatnejšou súčasťou vízie spoločnosti aj v praxi.
With EVs, Honda may be North America’s most committed automaker, for the moment! $HMC $TSLA #EVs #Honda https://t.co/i0TPH4S2as pic.twitter.com/LFe2EVovGb
— AlphaBronze (@Alpha_Bronze) June 10, 2024
„Táto investícia nám umožňuje produkovať vozidlá s vnútorným spaľovacím motorom (ICE) aj batériové elektrické vozidlá (BEV) na tej istej linke,“ povedal Nelson. Tento prístup pomáha Honde vyvíjať schopnosti, štandardy a ziskovosť pre EV, ktoré bude využívať po celom svete. Zároveň je zastúpená elektromobilita v prípade pokračovania trendu, zároveň je automobilka pripravená na obrat.
Honda plánuje do roku 2040 plnú elektrifikáciu
Honda má ambiciózne plány. 80% jej vozového parku má byť do roku 2035 elektrické a 100% do roku 2040. Napriek kritike, že je Honda pozadu v prechode na elektromobily, spoločnosť teraz zrýchľuje svoje úsilie. Podľa Cliffa Banksa, zakladateľa Banks Report, Honda dobieha konkurenciu, ale čelí vysokým nákladom spojeným s vývojom životaschopných EV. Elektromobilita je novým trendom, to súvisí s vyššími nákladmi.
Ak ešte nemáte vytvorený účet u brokera, využite nasledujúci link:
Elektromobilita nie je jasným trendom
Trh s elektromobilmi je pre výrobcov stále nepredvídateľný. GM a Ford nedávno prehodnotili svoje investície do EV, pričom GM už začal dodávať prvý masovo vyrábaný plne elektrický crossover, verziu obľúbeného modelu Equinox. Predaje EV a hybridov Fordu v máji vzrástli, čo ukazuje, aké ťažké je pre automobilky predpovedať vývoj trhu v krátkodobom horizonte.
Niektorí analytici vidia stratégiu Hondy ako viac než len kozmetickú, ale skôr ako príležitosť využiť medzeru na trhu. Tesla, dlhodobý líder na trhu EV, zaznamenala pokles podielu na trhu, čo vytvára priestor pre iných výrobcov, vrátane Hondy. Honda sa pripravuje na výrobu prvého masového EV modelu Prologue, založeného na dizajne Chevy Blazer, a luxusného modelu Acura, ktorý bude vychádzať z Cadillacu.
Ak ešte nemáte vytvorený účet u brokera, využite nasledujúci link:
Honda má výhodu dôvery značky
Honda má silnú dôveru spotrebiteľov, čo môže využiť vo svoj prospech. Podľa prieskumu Edmunds je Honda jednou z najdôveryhodnejších značiek pre výrobu EV aj napriek tomu, že momentálne vyrába len jeden plne elektrický model. Spoločnosť plánuje využiť túto dôveru na urýchlenie prechodu na EV a získanie podielu na trhu.
Aj keď Honda čelí mnohým výzvam, vrátane vysokých nákladov a politických postojov spotrebiteľov, jej záväzok k elektromobilom a stratégia flexibility jej poskytujú silnú pozíciu na severoamerickom trhu s EV. S plánmi na plnú elektrifikáciu do roku 2040 a silnou značkou má Honda potenciál stať sa lídrom v oblasti elektromobilov.
Ďalšie zaujímavé čítanie: Týždenný kalendár investora (10. 6. – 16. 6. 2024)
POZVÁNKA na FREE DISCORD
Majte prehľad vo svete investovania! Pridajte sa na náš FREE DISCORD a už vám nič neutečie. Discord kanál je zadarmo a máte tam množstvo BONUSOVÉHO obsahu. Kedykoľvek môžete prísť, ale aj odísť. Pridanie je nezáväzné a ZDARMA. Ak ti tento obsah nestačí a chceš viac, tak neváhaj a pridaj sa!