McDonalds, známa fastfoodová sieť, priznáva, že zákazníci považujú jej ceny za príliš vysoké. Tento problém sa vyostril v dôsledku dlhoročnej inflácie, ktorá negatívne ovplyvnila rozpočty spotrebiteľov s nižšími príjmami.
McDonalds plánuje prehodnotenie cenovej politiky
Na poslednej výročnej konferencii za druhý štvrťrok spoločnosti, ktorá sa konala v pondelok, vedenie firmy oznámilo, že sa zameriava na prehodnotenie svojich cenových stratégií a snaží sa zlepšiť hodnotu, ktorú ponúkajú svojim zákazníkom.
Podľa CEO McDonalds Chrisa Kempczinského sa spoločnosť pokúša rýchlo reagovať na zmeny na trhu a zlepšiť svoj prístup k poskytovaniu hodnoty. „Sme si vedomí toho, že v niekoľkých veľkých trhoch, vrátane USA, máme príležitosť zlepšiť našu hodnotu. Spotrebitelia nás stále vnímajú ako lídra v oblasti hodnoty, ale našej konkurencii sa podarilo túto výhodu zmenšiť,“ uviedol Kempczinski na konferencii.
Potrebuješ brokera? Je na to najlepší čas. Ak si teraz založíte účet u Freedom24 cez tento link, získate až do 20 akcií rôznych firiem úplne zadarmo.
Nedostatok návštevníkov znižuje príjmy
V dôsledku rastúcich cien sa zákazníci začali zamýšľať nad svojimi nákupnými zvykmi. Rýchle občerstvenie, ktoré sa kedysi považovalo za cenovo dostupné, už nedokáže prilákať zákazníkov s nižšími príjmami v rovnakom rozsahu ako predtým. Podľa nedávneho prieskumu LendingTree viac ako 60% respondentov uviedlo, že obmedzili svoje výdavky na fast food kvôli jeho vysokej cene.
Výkonný riaditeľ McDonald’s na konferencii dodal, že nižšie príjmové skupiny zákazníkov nepresúvajú svoje preferencie k iným reťazcom, ale skôr obmedzujú svoje návštevy fast food reštaurácií vo väčšine trhov. Tento trend sa prejavuje nielen v USA, ale aj na globálnej úrovni, najmä v európskych krajinách.
5 dolárové hodnotové menu získava na popularite
V snahe o zlepšenie situácie sa McDonald’s minulý týždeň rozhodla predĺžiť svoje 5$ hodnotové menu, ktoré sa pôvodne plánovalo na štyri týždne. Tento krok bol prijatý veľmi pozitívne, pričom 93% franšíz súhlasilo s predĺžením ponuky do konca leta. Údaje z Placer.ai naznačujú, že deň uvedenia 5$ menu, 25. júna, zaznamenal o 8% viac návštev ako priemerný utorok v roku 2024.
Späť k základom hodnoty
Podľa Erlingera, prezidenta McDonald’s USA, sa počet predaných 5$ menu prekonal očakávania, pričom najväčší záujem bol medzi zákazníkmi s nižšími príjmami. Tento krok zlepšil vnímanie značky v oblasti cenovej dostupnosti a začal podporovať rast počtu zákazníkov, aj keď zatiaľ nevedie k zvýšeniu predaja. „Za 70 rokov sme boli lídrami v oblasti hodnoty, a práve na tom stojí naša značka,“ dodal Kempczinski. „Vieme, ako na to, a pracujeme s našimi franšízami na potrebných úpravách.“
Potrebuješ brokera? Je na to najlepší čas. Ak si teraz založíte účet u Freedom24 cez tento link, získate až do 20 akcií rôznych firiem úplne zadarmo.
McDonalds sa teda snaží prispôsobiť novým ekonomickým podmienkam a obnoviť svoju pozíciu lídra v oblasti hodnoty na trhu fast food reštaurácií.
Ďalšie zaujímavé čítanie: Týždenný kalendár investora (27. 7. – 4. 8. 2024)
Maj prehľad o svetových trhoch a nezmeškaj príležitosť!
Ak ťa baví náš obsah, ale chcel by si ísť viac do hĺbky prípadne by sa sa chcel pridať do našej investorskej komunity, kde je už viac ako 500 investorov, tak sa pridaj do VIP členstva Investície vo vrecku.
Ako funguje také VIP členstvo a čo sa v ňom dozvieš? Pozri si TOTO VIDEO.
Vo VIP členstve nájdeš akciové portfólio Ing. Jakuba Kraľovanského, vnútornú tabuľku firiem, watchlist ako aj rôzne fundamentálne reporty či analýzy konkrétnych firiem a omnoho viac.