Umelá inteligencia napreduje a je možné, že podstatne zmení naše životy. Sme svedkami doby, ktorá by podľa očakávania mala s príchodom generatívnej umelej inteligencie priniesť novú priemyselnú revolúciu. Hodnota spoločností, na produktoch ktorých bude stáť nové odvetvie AI rastú obrovským tempom a sú zdrojom nekonečnej pozornosti. Niekedy máte pocit, že rast ich hodnoty sa ani nedá zastaviť.
Služby zákazníkom
Teraz sa pozrime na odvetvie, ktoré sa nachádza na opačnom konci rebríčka a s príchodom AI môže trpieť najviac. Ide o odvetvie služieb zákazníkom. Jedným z problémov, ktoré naplnili prostredie v tomto sektore negatívami, je objavenie sa umelej inteligencie (AI) ako generátora odpovedí na konkrétne otázky, ako je napríklad samotný ChatGPT. To vyvolalo pochybnosti o tom, či by nová technológia nedokázala nahradiť služby operátorov zákazníckej podpory. A to tým, že bude môcť využívať umelú inteligenciu, ktorá číta, počúva, interpretuje a odpovedá na požiadavky používateľov.
Ak ešte nemáte vytvorený účet u brokera, využite nasledujúci link:
Jednou zo spoločností, na ktoré má súčasný vývoj vplyv, je napr. spoločnosť ako Concentrix Corp. Tá sa špecializuje na vytváranie vzťahov medzi obchodnou spoločnosťou, jej značkou a zákazníkom a obchodnú výkonnosť, a vplyv nástupu generatívnej AI na hodnotu jej akcií je značný. Akcie firmy sa za posledných 6 mesiacov prepadli o tretinu. Je to dôsledok toho, že trhy sa obávajú významne negatívneho vplyvu nových technológií na výsledky spoločnosti. Umelá inteligencia jej týmto spôsobom nepomáha.
Umelá inteligencia a jej využitie
Zatiaľ čo AI chatboty dokážu spracovať značné množstvo rutinných dopytov, stále je potrebný ľudský pohľad a empatia v zložitejších situáciách. Čo môže sektor robiť, a ktorou cestou sa vydať, aby sa zabránilo chradnutiu nielen zmienenej firmy, ale aj celého odvetvia? Umelá inteligencia dnes stojí pred touto dilemou.
Spoločnosť Concentrix uznala vzostup AI ako príležitosť, a nie ako prekážku, integráciou samoobslužných robotov AI do svojich služieb s cieľom zlepšiť zákaznícku skúsenosť. To môže zlepšiť spokojnosť zákazníkov a prevádzkovú efektivitu.
Zameranie spoločnosti na dizajn sústredený na človeka a konverzačnú AI navyše naznačuje vyvážený prístup, kde technológie skôr dopĺňajú ľudské odborné znalosti, než ich nahrádzajú. V širšom kontexte, zatiaľ čo chatboty AI môžu znížiť dopyt po tradičných úlohách zákazníckych služieb, vytvárajú aj nové príležitosti v oblastiach, ako je riadenie AI, školenia a dohľad.
Pre spoločnosti ako Concentrix bude kľúčom k úspechu v tomto vyvíjajúcom sa prostredí ich schopnosť prispôsobiť sa a inovovať, čím sa zabezpečí, že ich riešenia AI budú harmonicky spolupracovať ako nový nástroj vo firemnej výbave s ľudskými agentmi, aby poskytovali výnimočné skúsenosti zákazníkov.
Ak ešte nemáte vytvorený účet u brokera, využite nasledujúci link:
Spoločnosti z odvetia sa bránia a poukazujú na to, že prepad objemu ich tržieb nesúvisí so zavádzaním AI, ale jednoducho slabší dopyt na trhu. Rast dopytu odvetvie očakáva už v ďalších rokoch. Ak sa trh mýli a jeho pesimistický scenár, ktorý sa vznáša nad odvetvím sa nenaplní, mohlo by ísť o zaujímavú investičnú príležitosť so slušným výnosom, vzhľadom na súčasný výrazný prepad hodnoty akcií.
Ďalšie zaujímavé čítanie: Týždenný kalendár investora (10. 6. – 16. 6. 2024)
POZVÁNKA na FREE DISCORD
Majte prehľad vo svete investovania! Pridajte sa na náš FREE DISCORD a už vám nič neutečie. Discord kanál je zadarmo a máte tam množstvo BONUSOVÉHO obsahu. Kedykoľvek môžete prísť, ale aj odísť. Pridanie je nezáväzné a ZDARMA. Ak ti tento obsah nestačí a chceš viac, tak neváhaj a pridaj sa!