Výsledková sezóna začala. Spoločnosť PepsiCo zverejnila svoje obchodné výsledky za druhý štvrťrok 2024. PepsiCo so sídlom v Purchase v New Yorku, je jedna z popredných svetových spoločností v potravinárskom a nápojovom priemysle. Ponúka rozmanité portfólio značiek ako zemiakové lupienky Lay’s a nápoje Mountain Dew, Gatorade, Tropicana a v neposlednom rade svetoznámy sýtený nápoj Pepsi, ktorý predstavuje pravdepodobne svetovo najznámejšiu, historicky tradičnú obchodnú rivalitu so značkou Coca-cola. Veď aj jeden z prvých cieľov Pepsi znel: „Byť lepší ako Coca-cola“.
PepsiCo reportuje
Z hľadiska trhovej hodnoty a je PepsiCo je jednou z najväčších spoločností na svete, s hodnotou značky takmer 16 miliárd amerických dolárov v roku 2023. Tohtoročná výsledková sezóna to potvrdzuje.
Ak ešte nemáš svojho brokera, využi nasledujúci link a prispej tak na chod tohto magazínu, aby si mal vždy čerstvé informácie:
Spoločnosť v druhom štvrťroku vykázala mierny rast čistých tržieb o 0,8 % a nárast zisku na akciu (EPS) o 13 % na USD 2,23 za akciu. Napriek tomu, že musela v zmienenom období čeliť ťažkostiam.
„Počas druhého štvrťroka naše podnikanie prinieslo rast čistých tržieb, silnú expanziu hrubej a prevádzkovej marže a dvojciferný rast EPS, pričom sme zostali agilní aj napriek zložitým porovnaniam čistého rastu tržieb v porovnaní s predchádzajúcim rokom, tlmenej výkonnosti kategórie v Severnej Amerike, ako aj v oblasti spracovaných potravín a dopady spojené so stiahnutím určitých produktov spoločnosťou Quaker Foods North America,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Ramon Laguarta.
Zvolávanie výrobkov z trhu sa udialo v súvislosti s potenciálnou kontamináciou salmonelou. Zvolávanie sa udialo v decembri a januári. Výsledková sezóna to zachytila v tomto štvrťroku.
Výsledková sezóna pokračuje
Predstavitelia spoločnosti uviedli, že objem v segmente nápojov Severná Amerika sa postupne zlepšuje, čo signalizuje, že jej pokusy prilákať zákazníkov späť začali fungovať. Spoločnosť sa opiera o ziskovejšie produkty s vyššou maržou spolu s propagačnými akciami svojich najväčších značiek.
PepsiCo reports in its earnings that people are buying fewer salty snacks from its Frito-Lay brands. It’s not the only food company that is seeking to lure back consumers stung by high prices. https://t.co/nSn0kwJC3B
— DealBook (@dealbook) July 11, 2024
Laguarta tiež zdôraznil záväzok spoločnosti zvyšovať produktivitu a uskutočňovať disciplinované komerčné investície na stimuláciu rastu. Výsledková sezóna je priestor na prezentáciu ďalších plánov a stratégií
„S blížiacou sa koncoročnou uzávierkou budeme naďalej zlepšovať a zrýchľovať naše iniciatívy v oblasti produktivity a uskutočňovať komerčné investície na trhu s cieľom stimulovať rast. Tieto investície sa zamerajú na chirurgicky presné poskytovanie optimálnych hodnotových návrhov v rámci určitých častí nášho portfólia potravín v Severnej Amerike, zosilnenie našich reklamných a marketingových iniciatív a využitie našich možností distribúcie na trh, aby sme umožnili presnejšiu trhovú realizáciu. V dôsledku toho teraz očakávame, že dosiahneme približne 4-percentný organický rast tržieb (predtým prinajmenšom 4 percentá) a máme vysoký stupeň dôvery v zabezpečenie aspoň 8-percentného rastu základnej konštantnej meny EPS za celý rok 2024.“
Ak ešte nemáš svojho brokera, využi nasledujúci link a prispej tak na chod tohto magazínu, aby si mal vždy čerstvé informácie:
Spoločnosť tiež očakáva celkovú peňažnú návratnosť akcionárom vo výške približne 8,2 miliardy USD, vrátane dividend vo výške 7,2 USD miliardy a spätné odkúpenia akcií vo výške 1,0 miliardy USD.
Akcie spoločnosti po oznámení výsledkov klesli približne o 2 %, ale do konca obchodovania sa cena vrátila na pôvodné hodnoty. Výsledková sezóna je charakteristická zvýšenou volatilitou.
Ďalšie zaujímavé čítanie: Týždenný kalendár investora (15. 7. – 21. 7. 2024)
Maj prehľad o svetových trhoch a nezmeškaj príležitosť!
Ak ťa baví náš obsah, ale chcel by si ísť viac do hĺbky prípadne by sa sa chcel pridať do našej investorskej komunity, kde je už viac ako 500 investorov, tak sa pridaj do VIP členstva Investície vo vrecku.
Ako funguje také VIP členstvo a čo sa v ňom dozvieš? Pozri si TOTO VIDEO.
Vo VIP členstve nájdeš akciové portfólio Ing. Jakuba Kraľovanského, vnútornú tabuľku firiem, watchlist ako aj rôzne fundamentálne reporty či analýzy konkrétnych firiem a omnoho viac.